Joomla nepodporuje SEO

autor: mandus | 21. 10. 2008 Út 15.13 | tisk | Software | 26 komentářů | 6587x

Pokud bych začínal dělat nové stránky pro někoho, především pokud jde o návštěvnost, rozhodně bych nevybral redakční systém Joomla.
Joomla totiž snad jako jediný systém nepoužívá nadpisy h1 a h2 na logických místech, nadpisy dělá jen stylem zapsaným v css. Což nemá žádnou výhodu a naopak vyhledávače (Gogole, Seznam atd.) nevidí co je na stránce důležité.



Tuto situaci moc nezachrání ani instalace či nastavení SEO módu a překlad adres pomocí mod_rewrite v zapnutém htaccess.
Pokud tedy povedete stejný blog, nebo presentaci v Joomle a v jiném redakčním systému třeba mojem oblíbeném RS2, bude RS2 100% ve vyhledávači nad Joomlou a vzhledem k množství webů bude nad Joomlou i spousta ostatních stránek z jiných redakčních systémů. Další mínus pro Joomlu je její velká rozšířenost a tedy i spousta pokusů o hacknutí webu.

Joomla je dobrá pro neznalé a to nejen HTLM, ale i obecně počítačový začátečník si na Joomle může postavit hezký webík. Bohužel je lepší si nainstalovat RS2, věnovat instalaci trochu delší čas, smířit se s tím, že šablon vzhledů je mnohem méně, doplňků jakbysmet, ale pro blog a většinu menších presentací nejsou potřeba. Texy! si rychle osaháte a už nebudete chtít nikdy jinak – výsledek bude validní kód splňující požadavky na SEO optimalizaci.

Ani mě nenapadlo, že by Joomla měla takto zprasené SEO a to i verze Joomla 1.5. Další věc je layout, ten je vytvořen vlastně takovou rozsáhlou tabulkou, kde se hůře dělají nějaké zásahy. Je to často nutné, jelikož spousta šablon obsahuje chyby (není tvořena pro všechny základní browsery).

Pokud vám článek pomohl nebo chcete podpořit tento blog libovolnou částkou, potěší mě to.

««« Předchozí text: Brusle Nike Bauer Vapor XII Následující text: Jak děláme SEO optimalizovaný web ? »»»

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

reaguj[1] web ziki nesouhlas

sorry za kritiku, tvůj blog čtu rád, ale tenhle post je jeden nesmysl, nepsal si to trochu pod vlivem :-D ? Jak můžeš napsat, že

  • joomla je pro neznalé HTML ? Naopak člověk znalej HTML si udělá template vlastní a pak ho ani nebudou trápit H nadpisy kategorií. Joomla má co se struktury modulů a vůbec rozčlenění systému týče nejintuitivnější strukturu co sem viděl a opravit si nadpisy na H1 je to otázkou 15ti vteřin, minuty když vůbec nevíš, kde to hledat. Navíc to vždycky závisí na šabloně, která může obsahovat i výstupy z jednotlivejch modulů.
  • mínus pro Joomlu je její velká rozšířenost ?? to znamená, že do ní skoro nic nemusíš dopisovat, všechno už existuje.. eshop, moduly pro fotogalerie, diskuzní fóra..jen vybereš, nainstaluješ,povolíš a jedeš.
  • že Joomla má zprasené SEO ? že layout je velká tabulka ? děláš si srandu ? na SEO stačí nainstalovat nějaký seo modul, nejlepší asi ARTIO nebo sh404sef a máš po starostech, layout sou krásný divy, menu přes ul,li, navíc tak nádherně pojmenovaný třídama, že stylovat to je radost (v porovnání s čímkoliv ostatním, co sem kdy viděl). Základních template je samozřejmě víc, ale jestli si viděl klasickou Beez, kterou si můžeš nainstalovat jako vzorovou s instalací joomly, tak bys tohle nemohl napsat.

Jinak texy samozřejmě do Joomly napojit jde, defaultně je tam TinyMCE, kterej může neznalejm uživatelům vyhovovat víc. Navíc lze každýmu uživateli defaultní editor přiřadit.

Možná by příště stálo za to si o věci nejpr něco přečíst a trochu se s tim pohrát, než si udělat unáhlenej názor za dva dny a ten pak ventilovat na blogu ;-) Joomla je trochu větší systém, než jen tři tabulky v databázi a články řazený podle data – neni to blogovací systém, ale plnohodnotný CMS, na kterym můžeš spustit i větší projekty, udržovat víc jazykovejch verzí, pracovat s profilama registrovanejch uživatelů, a celý to jednoduše rozšiřovat. Kdo chce jednoduchej blog, má vždycky dost možností na jakymkoliv veřejnym blog serveru.. kdo chce víc, volí joomlu 8-) .. tím neříkám, že se na joomle nedá postavit stručnej elegantní web.

PS: sorry za emoce v příspěvku, asi mam joomlu rád :-D

PS2: budu rád za konstruktivní kritiku www.janzikmund.cz a poukázání, kde že tam mam to „zprasený SEO“ :-P

22. 10. 2008 St 09.36
reaguj[2] web ziki shit

tak ale to už si děláš prdel, teď sem sem psal dvacet minut příspěvek, nepřidal se a zmizel.. MSIE 7, proto ten test předtim. Dělá to i v opeře.. tohle je ten chválenej RS2? :-)

22. 10. 2008 St 09.38
reaguj[3] web ziki zkusim to ještě jednou a stručně

Mám tvůj blog rád, ale tenhle post je úplně mimo, nepsal si to trochu pod vlivem ? :-D Jak můžeš napsat, že Joomla je pro lidi neznalý html- člověk znalej html si napíše šablonu svojí, jakož si i jednoduše upraví výstupy z modulů, protože struktura joomly je tak intuitivní, že víc už to snad ani nejde.

Stejně tak že joomla má zprasený SEO a výstup je tabulka ? Co si to prosimtě viděl ? :-D Výstupem jsou luxusní divy, menu přes ul/li, s pojmenovanýma třídama tak, že stylovat to je radost. Externí moduly,který ještě nejsou přepsaný do J1.5 si můžeš snadno upravit sám, ale většina věcí už ve verzi 1.5 chodí krásně. Veškerý výstupy se daj jednoduše měnit v šablonách. Podívej se na template Beez, kterou si můžeš nainstalovat s Joomlou a najdi mi tam tu jednu velkou tabulku ;-) Na seo stačí stáhnout a publikovat nějakej seo modul (artioSEF, sh404sef) a máš seo vyřešený během 2 minut, pokud to chceš jednoduše.

Mínus pro joomlu je rozšířitelnost ? no to snad ne – díky tomu už je spousta věcí napsanejch, e-shopy, diskuzní fóra, galerie.. stáhneš nainstaluješ a jedeš. Texy se dá do joomly samozřejmě napojit taky.

Příde mi, že tu joomlu srovnáváš s jednoduchýma blogovacíma systémama jenže tím joomla není a nebude. Není to šest tabulek v databázi, kam dva lidi píšou články, který se řadí do kategorií. Je to komplexní CMS, kterej utáhne i větší projekty, vícejazyčný weby, umí pracovat s registrovanými uživateli, jedoduše do ní napojíš eshop nebo veřejnou fotogalerii.. a to vše elegantně a tak, že z toho ve výsedku nevyleze nějakej zmetek. Tím neříkám, že na joomle nejde postavit jednoduchej a elegantní web.

Příště by bylo lepší si o věci něco přečíst a trochu si s ní pohrát, než jí po dvoudenním experimentování zkritizovat na blogu a zahodit :-)

PS: budu rád za konstruktivní kritiku www.janzikmund.cz a poukázání na to, kde tam mam to „zprasený seo“ :-P

22. 10. 2008 St 10.01
reaguj[4] web ziki část 1

Mám tvůj blog rád, ale tenhle post je úplně mimo, nepsal si to trochu pod vlivem ? :-D Jak můžeš napsat, že Joomla je pro lidi neznalý html- člověk znalej html si napíše šablonu svojí, jakož si i jednoduše upraví výstupy z modulů, protože struktura joomly je tak intuitivní, že víc už to snad ani nejde.

22. 10. 2008 St 10.07
reaguj[5] web ziki část 2

Stejně tak že joomla má zprasený SEO a výstup je tabulka ? Co si to prosimtě viděl ? :-D Výstupem jsou luxusní divy, menu přes ul/li, s pojmenovanýma třídama tak, že stylovat to je radost. Externí moduly,který ještě nejsou přepsaný do J1.5 si můžeš snadno upravit sám, ale většina věcí už ve verzi 1.5 chodí krásně. Veškerý výstupy se daj jednoduše měnit v šablonách. Podívej se na template Beez, kterou si můžeš nainstalovat s Joomlou a najdi mi tam tu jednu velkou tabulku ;-) Na seo stačí stáhnout a publikovat nějakej seo modul (artioSEF, sh404sef) a máš seo vyřešený během 2 minut, pokud to chceš jednoduše.

22. 10. 2008 St 10.08
reaguj[6] web ziki část 3

Mínus pro joomlu je rozšířitelnost ? no to snad ne – díky tomu už je spousta věcí napsanejch, e-shopy, diskuzní fóra, galerie.. stáhneš nainstaluješ a jedeš. Texy se dá do joomly samozřejmě napojit taky.

22. 10. 2008 St 10.09
reaguj[7] web ziki část 4

Příde mi, že tu joomlu srovnáváš s jednoduchýma blogovacíma systémama jenže tím joomla není a nebude. Není to šest tabulek v databázi, kam dva lidi píšou články, který se řadí do kategorií. Je to komplexní CMS, kterej utáhne i větší projekty, vícejazyčný weby, umí pracovat s registrovanými uživateli, jedoduše do ní napojíš eshop nebo veřejnou fotogalerii.. a to vše elegantně a tak, že z toho ve výsedku nevyleze nějakej zmetek. Tím neříkám, že na joomle nejde postavit jednoduchej a elegantní web.

22. 10. 2008 St 10.10
reaguj[8] web ziki část 5

Příště by bylo lepší si o věci něco přečíst a trochu si s ní pohrát, než jí po dvoudenním experimentování zkritizovat na blogu a zahodit :-)

22. 10. 2008 St 10.12
reaguj[9] web ziki část 6

PS: budu rád za konstruktivní kritiku www.janzikmund.cz a poukázání na to, kde tam mam to zprasený seo :-P

22. 10. 2008 St 10.13
reaguj[10] web ziki část 6

PS: budu rád za konstruktivní kritiku webu janzikmund.cz a poukázání na to, kde tam mam to zprasený seo :-P

22. 10. 2008 St 10.15
reaguj[11] web ziki

už sem na to přišel – text příspěvku nesmí obsahovat www . neco . cz , jinak příspěvek zmizí

22. 10. 2008 St 10.25
reaguj[12] web ziki no tyvoe

ono se to tu objevilo se spožděním.. tak to sem ti to tu slušně zajebal :-D :-D :-D

22. 10. 2008 St 10.26
reaguj[13] web ziki

že by nějaká alergická reakce blogu na tolik použití slova Joomla v komentářích ? :-) každopádně když má příspěvek odkaz, tak se přidá až po čase, což sem teda ještě nikde neviděl..

22. 10. 2008 St 10.29
reaguj[14] web mandus Joomla

ZIKI nezobrazování komentářů – není nutné psát to znovu = pokud je v komentáži ODKAZ je komentář nutno ručně schválit… mám to tak nastaveno – 99% takových příspěvků je SPAM

Joomla neumí SEO – nadpisy H1 a H2 nepoužívá tam kde by měla (od verze 1.5 jde tedy upravit šablona takže to trochu problém řeší)

Na joomle jsem postavil pár webů – pro lidi co tomu vůbec nerozumí – jommla je pro lidi co tomu nerozumí, instalace modulu proběhne za vteřino a nikoho ani nemusí zajímat co se kam uložilo atd.

Tabulka – např zdrojový kód http://www.joomlaportal.cz/

Vzhledem k tomu, že provozuji hosting, vímjaké jsou útoky hackerů (především z turecka) na weby s Joomlou.

Tvůj web je v pohodě, ale zase to není moc rozsáhlý web – mohlo bý to být klidně 10 statických stran.

Rozmanitos Joomly pro rozsáhlé projekty? – je od standardu značně omezena Sekcemi a kategoriemi a konec.

Příklad neSEO (nepoužití nadpisu) na www.htn.cz například nyní nadpis „Blokování P2P sítí“ je jen jako styl a ještě v tabulce

<td class="contentheading" width="100%">
                                <a href="/component/content/article/14-pripojeni/28-p2p.html" class="contentpagetitle">
                        Blokování P2P sítí</a>
                        </td>
  • Na jednoduchý blog třeba RS2
  • Na rozsáhlejší projekt třeba DRUPAL
22. 10. 2008 St 10.34
reaguj[15] web ziki

joomla tohle nedělá ;-)

22. 10. 2008 St 10.34
reaguj[16] web ziki

tak snad akorát by bylo hezký, kdyby se na obrazovce napsalo „komentář čeká na schválení“, než to že beze slova zmizí ;-)

22. 10. 2008 St 10.37
reaguj[17] web mandus komentáře

[16] ziki: No já myslel, že by mohlo stačit: „Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.“ 8-)

22. 10. 2008 St 10.53
reaguj[18] web Kulin aka Srandist4 :-) Tady se to nějak rozohnilo :-)

Jak píše ziki, joomla je fakt supr systém. Mrkni třeba, jak se pěkně umísťujou stránky packýho freedome eshopu. To je taky postavený celý na joomle + virtuemart a seo maj zmáklý fakt dobře – viz. výsledky hledání na klíčová slova na google – skateshop nebo klidně nějakej přesnej název oblečení. Většinou to je v první desítce.

Příště dvakrát (možná třikrát :-D ) měř a jednou řež :-P

24. 10. 2008 Pá 14.43
reaguj[19] mandus joomla nepodporuje seo

No tak freedom – je opět pár stránek, kde žádny SEO není ať už je to na joomle nebo ne :D …tedy jak jsi přišel že je to na joomle? (u novinek je použito alespoň h2, ale obsahově je web prázdný – bez hodnoty

http://www.google.com/search?…

…tohle je povinnost první místo ne :)

a „jejich“ e-shop neni joomla :D

25. 10. 2008 So 18.50
reaguj[20] web Srandist4

[19] mandus: Jo tak to si nemyslím, že tam seo není když si dáš vyhledat název třeba nějaký bundy a už to skače na vechních pozicích :-). Podle mě to maj docela slušně rozčleněný na nadpisy a odstavce.

Jo a k tomu odkazu co si poslal .. je to freedome EHM :-D

A s tou joomlou se budu hádat, páč tam dělá kámoš, takže to vím a joomla tam je s virtuemartem (commerce modul) :-).

26. 10. 2008 Ne 16.03
reaguj[21] mandus

no modul do joomly na eshop = že ten eshop řídí ten modul, tedy i tvorbu nadpisů atd, s normální joomlou to už nemá nic moc společnýho (ani sem nijak SEO nebo kód toho shopu nezkoulamal)

a freedome, nojo ani mě nenapadlo že by tam bylo e na konci :D (a myslim, že i spoustu jiných lidí, ke kterým se to dostane třeba v hospodě nebo v práci to pak nenajdou :D …)

a stejně si myslím, že jim na joomle nic neběhá :-P

27. 10. 2008 Po 10.26
reaguj[22] web Ltynk No musím okomentovat

Sice už je to starší, ale rozhodně nesouhlasím s názorem, že joomla je pro neznalé… naopak, je to celkem složitější systém, než-li web běžící na Wordpressu (na něm se ale aky dá lecos udělat)… tam je to řešeno jednoduchým a přehledným administračním prostředím a instalaci zvládne i začátečník… joomla má mnoho modulů, mnoho nastavení a rozhodně to není otázkou pár hodin si jí „ohmatat“ a orientovat se v ní…

16. 1. 2009 Pá 00.26
reaguj[23] web Jan Pokorný Joomla a SEO

Ahoj. Já jsem se učil HTML, když nebylo ještě nic jiného, takže se mi teď hodí. Joomlu jsem se učil až za běhu při vytváření www.poker-centrum.cz a je to vždycky radost, když se něco rozjede. V HTML byla piplačka něco mít přesně tak jak chci, v Joomle to prostě buď jde nebo nejde vůbec. Třeba co se mi zatím nepodařilo, je nastavit přesměrování 404 chybových stránek. Rozšíření nic nedělají, zřejmě něco s htaccess.

10. 1. 2010 Ne 18.15
reaguj[24] mandus H1

Joomla nějak má chuť nepoužívat nadpis H1

@Jan Pokorný: doporučuji diskuse na www.joomlaportal.cz

11. 1. 2010 Po 22.08
reaguj[25] web Petr Jiránek Joomla + VirtueMart + SEO

Vzhledem k tomu, že jsem tvůrce skateshopu www.freedome.cz, tak uvedu vše na pravou míru. Eshop www.freedome.cz skutečně na Joomla běží, Joomla jako jeden z mála Open source redakčních systémů má možnost doinstalování vcelku propracované komponenty pro e-shop. To jestli má web kvalitní SEO (On-page faktory) rozhoduje šablona, nikoli samotný redakční systém (ze systému jdou přeci jenom proměné, které je třeba přes HTML (resp. značkovací jazyk) zobrazit). Jinými slovy autor tohoto článku odsoudil šablonu, nikoli redakční systém.

24. 2. 2010 St 00.06
reaguj[26] web Tomas Joomla

Dnešní Joomlu a dříve starý Mambo používám od roku 2006 nemyslím si že je Joomla jakož to pro prezentaci či firmy nebo e-shop ta nejlepší volba pro začátečníka, kdo si doma sesmolí web a čeká zázraky. Ty nadpisy jsou opravdu špatné. Možná je to i záměrně, kdo ví :) Kdo se ale dokáže trošku pohrabat ve stylech a v kódu nebojí se trošičku zainvestovat do SEO udělá z Joomly opravdu slušnou raketu, která se dokáže slušně vyšplhat vzhůru. Kdo ví třeba verze 1.6 bude šplhat nahoru i bez úprav.

11. 12. 2010 So 15.44
Přidej komentář!

  Gravatar povolen.



Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.
Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní ontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.

mandus.BLOG

Exporty

Rss textů Rss komentářů Rss novinek

Projekty

Tvorba www stránek
Grafické práce, letáky...
PC Servis Nová Paka

Archiv blogu
mandus.MIRANDAPACK